BioVoice: nieuw ‘biobased business booster’ programma

Dit is een nieuwsitem uit ons archief; afbeeldingen zijn weggelaten.

BioVoice: het nieuwe 'biobased business booster' programma voor mkb'ers en start-ups, op basis van innovatievraagstukken van grote(re) bedrijven.

Het zijn niet persé de grote bedrijven die voorop lopen met innovaties, maar vaak de kleine, de slimme, de wendbare. BioVoice is het nieuwe ‘business booster’ programma van REWIN West-Brabant en Green Chemistry Campus dat vanaf 18 maart 2019 het beste van twee werelden samenbrengt: het biedt kansen voor nieuwe business in antwoord op innovatievraagstukken van grote(re) bedrijven.

Open innovatie met professionele ondersteuning
BioVoice geeft een impuls aan een open-innovatie structuur en -cultuur tussen de regionale grote(re) bedrijven en innovatieve mkb-ondernemers. Naast het in contact brengen van deze twee werelden, biedt BioVoice beide partijen ook funding en toegang tot internationale markten, hulpbronnen en researchfaciliteiten, business en schaalvergroting en; een launching customer!

Challenges
De initiatiefnemers van BioVoice zijn REWIN, Green Chemistry Campus, de provincie Noord-Brabant en Rabobank. Daarnaast hebben Dockwize, Impuls Zeeland, KVK en Centre of Expertise Biobased Economy zich als partner aangesloten voor de uitvoering van het programma. Samen willen zij dat innovatieve ondernemers en creatieve talenten in de circulaire en biobased economie meer ruimte en stem krijgen. BioVoice is daarbij niet alleen op zoek naar pasklare antwoorden, maar ook naar denkkracht, inspiratie, briljante inzichten en verbeteringen. Kortom; input die tot een oplossing kan leiden van de zeven innovatievraagstukken die voor de eerste ronde zijn verzameld bij de zogenaamde ‘challengers’: Cargill, Cosun en Rodenburg Biopolymers. Innovatievraagstukken worden steeds voor de duur van een maand online gezet. Meer informatie is te vinden op www.biovoice.nl .

BioVoice


Verdien een innovatiecontract

Bob Houpst, projectmanager van BioVoice legt uit dat het oplossen van de uitdagingen niet het enige doel is: “Zo’n challenge aangaan is eigenlijk het startpunt van verdere kennisuitwisseling. Het is niet bedrijf A dat bedrijf B helpt, maar we willen gezamenlijk de biobased transitie versnellen: kennis opbouwen en een succesvolle en leidende kennisregio op het gebied van toegepaste biobased business creëren. Meedoen betekent bijdragen aan een wereld die meer circulair en biobased wordt.”

Geselecteerde deelnemers aan BioVoice worden tijdens de ‘challenge weeks’ ondergedompeld in het regionale biobased ecosysteem. Ze leren daarin elkaar en de challengers beter kennen en er wordt gezocht naar de beste match. Uiteindelijk kunnen deelnemers een innovatiecontract verdienen, om samen met de challenger tot oplossingen te komen en nieuwe markten aan te boren. Met het innovatiecontract en bijbehorende -vouchers kunnen kennis en techniek in een stroomversnelling worden gebracht. De BioVoice coaches die het proces begeleiden en faciliteren, zorgen tijdens de gehele looptijd van het innovatiecontract voor ondersteuning.

Op 12 maart vond de kick-off plaats met de BioVoice ambassadeurs; een groep kenners van de biobased markt die support levert bij het promoten van het BioVoice programma en het scouten van deelnemers.
Vanaf maandag 18 maart worden de 7 challenges van de eerste BioVoice ronde gepubliceerd op het KVK Business Challenge platform.
Op 1 april gaat de chatfunctie met de challengers open en kunnen deelnemers zich daadwerkelijk aanmelden. De aanmeldperiode sluit op 29 april.

www.biovoice.nl

Wil je meer weten over een challenge? Of wil je er misschien een inbrengen voor een volgende ronde? Bob Houpst informeert je met plezier nader.

Neem contact op
Bob Houpst

Business development

b.houpst@rewin.nl
06-14 31 48 25 

Aanmelden nieuwsbrief

Ik stem in met de privacy-voorwaarden en ontvang graag de

REWIN. Vol energie voor hardwerkend, ondernemend en innoverend West-Brabant